söndag 6 maj 2007

Bildiris Tebriz

آذربایجان تورک میللتی! تبریزین ایگید اوغلانلاری، قیزلاری! آقالار، خانیم­لار! (بیلدیریش)


http://www.theimageplace.net/uploads/299966fe5f.jpg

http://www.theimageplace.net/uploads/153b9514bc.jpg

http://www.theimageplace.net/uploads/84f58d94dc.jpg

http://www.theimageplace.net/uploads/4b829410d7.jpg

آذربایجان تورک میللتی! تبریزین ایگید اوغلانلاری، قیزلاری! آقالار، خانیم­لار!
( فارس دیلینده یازدیغیمیز اوچون بیزی باغیشلایین)
اینجا تبريز است؛ شهر کهنسالی لمیده در سایه کوه سهند و البته خسته! خسته از نامردی روزگار. خسته و درمانده در زیر چکمه­های سیاه مأموران رژیم منحسوس فارس. رژیمی که مالیات­های سنگین بر تاجرانش می­بندد، پسرانش را در بیکاری به اعتیاد می­کشاند، دخترانش را در هلاکت عصمت قرار می­دهد، کودکان معصومش را به قتلگاه زبان مادریشان می­کشاند، خاک زرخیزش را تاراج و معادنش را غارت می­کند، کارخانه­هایش را به یغما می­برد، روزنامه­ نگاران و روشنفکرانش را محبوس و زندان­هایش را از انبوه خلق مقروض و مظلوم و مغبون پر می­سازد، زبان مادریش را ممنوع و مراجع دینی­اش را محجور می­سازد، معلمانش را بی­حرمت، کارگرانش را بی­مزد و مواجیب، فرش­ بافانش را ورشکست، نیروی انتظامیش را بی­مقام و منزلت، خیابان­ها و جادده­هایش را قتلگاه مسافران و رانندگان، کشاورزانش را نشاننده بر خاک سیاه و در یک کلام آبادیش را به ویرانه و بهشتش را به جهنم تبدیل می­کند. شاعر بزرگ آذربایجان، حضرت شهريار چه خوش به این نکته اشاره می­کند:
بهشتیمیز جهنم اولماقدادیر / ذیحجّه­میز محرم اولماقدادیر
آری، اینجا تبريز است! شهری بدون کارخانه مادر، بدون امکانات مناسب بهداشتی و بیمارستانی، بدون امکانات تفریحی و رفاهی، بدون گردشگاه های مناسب و ... و شهری در عزا و ماتم. شهری که روی شادی نمی­بیند و مردمش نالان از گرانی و بیکاری. مسئولانش چون چپاولگرانی هستند که برای چپاول این ملت کیسه­ها دوخته­اند. اعتماد و محبت واژگانی هستند که این رژیم ستمگر آنها را از ملت گرفته و با جیره­خوران فارس زده خود جو پلیسی و امنیتی را حتی تا خانه­های مردم کشانده است:
محبتی ائلیمیزدن آلیب­لار / نه خوش بیزی یامان درده سالیبلار (شهريار)
و تبريز با همه زیبایی­هایش، با "امره قيز"ش، "قيرخ متير"ش، با "سرچشمه­اش"اش، با "عباس آباد"ش و با تک تک محله­های کوچک و بزرگش و روستاهای لمیده در دامنه­های کوههای سرسبزش و با آب و هوای استثنائی­اش در حال ویران شدن است. هر آنچه از خاک زرخیزش بدست می­آید برای آبادی مناطق فارس­نشین و کویری اصفهان و یزد و کرمان و کاشان و ... بخشیده می­شود. باسوادانش در پی لقمه­ای نان قصد دیار غربت کرده­اند و مسئولان بی­لیاقتی را همه کاره این ملت نموده­اند. خدا و پیغمبر و امامان این ملت را نیز به ملعبه کشیده­اند و بازیچه سیاست­های کثیف فارسی خود نموده­اند: مساجدش را به خلوتگاه آمال کثیفشان تبدیل نموده­اند و منابرش را بلندگوی تهمت و افترا به ملتی نموده­اند که جز ایمان به ذات اقدس الهی نمی­داند. این رژیم منحوس فارس روزی این ملت را "ترک خر" و روز دیگر "سوسک" می­نامد! حدیثهای جعلی نژادپرستانه و برتری طلبانه بر پشت اسکناس­های 5000 تومانی خود می­نویسند و کلمات نژادپرستانه فارس و پارس و پارسیان را نقش هر کوی و برزن.
و ما ساکت نخواهیم نشست! چرا که سکوت هر آزاد مرد و شیر زن آذربایجانی خیانت به گذشته و آینده این ملت است. ملتی که خداوند او را مأمور برقراری عدالت در جهان نموده است و او را اسوه آزادگی، غیرت، شرف و انسانیت قرار داده است و در یک کلام: شمشیر عدالت گستر اسلام ماییم!
از اول خرداد سال 1385 و قیام پرشکوه ملت آذربایجان بر علیه شووینیزم و فاشیزم فارس یکسال می­گذرد. سالی که ملت آذربایجان بارها و بارها شاهد تحقیرها و توهین­های مداوم از رادیو، تلویزیون و روزنامه­های این رژیم منحوس بود و می­باشد. سالی که جوانان این مرز و بوم را به دلایل واهی راهی زندان­های ستمفارسی خود کردند و بر شیپور فارس-فارس-فارس خود بارها دمیدند. در سالگرد اول خرداد همه با هم بار دیگر حماسه­ای دیگر خواهیم آفرید. بگذار دشمنان این ملت بدانند که بابک­ها، ستارخان­ها، خیابانی­ها، پیشه­وری­ها، شریعتمداری­ها، کسایی­ها، باکری­ها، و ... هنوز زنده­اند و تا خون در رگ دارند اسیر ذلت و خواری نخواهند شد. اول خرداد 1386 در مقابل بازار شهرمان تجمع خواهیم کرد و روز جمعه، چهارم خرداد 1386 به زیارت حضرت معصومه در قم خواهیم رفت و شکایت ظلم این رژیم فارسگرا را محضر خواهر گرامی حضرت امام رضا (ع) خواهیم برد. بیایید ابوالفضل گونه زبانمان را، دینمان را، و هویتمان را یاری کنیم و پرچم­های سرخ حق­خواهی حسین (ع) را برافشانیم:
یا حضرت معصومه، گلمیشیک قوما زییارته / دیلیمیزی دینیمیزی آلانلاردان شیکایته
یوردوموزون تورپاغینین تالاندیغین حیکایته / خبر وئرک قاراباغدا ائرمنی لر تورددییی جینایته
آت بئلینده ایسلام یایان تورک اوغلو تورک بیز اولموشوق / محمده، فاطیمیه، علییّه قوربان اولموشوق
موسلمانلار سایی­سیندا هاممیدان چوخ بیز اولموشوق / مچیدلرین گونبزینده آی اولدوزلار بیز قویموشوق
جددین حوسئینین حرمین کربلادا بیز تیکمیشیک / قارداشیوین زریحینه قیزیل نیگاره وئرمیشیک
ایندی گوناهیمیز ندیر والله داها بیز بئزمیشیک / دیلیمیزده دانیشماغا سنه توسل ائتمیشیک
رسميت يافتن زبان تورکی آذربايجانی == رسميت يافتن هويت ملت تورک آذربايجان
رسميت يافتن هويت ملت تورک آذربايجان == رسميت يافتن خواسته­های ملت تورک آذربايجان
تبريز آذربايجان ميللی حرکتی ( حرکت ملی آذربايجان – تبریز)

Inga kommentarer: