söndag 13 maj 2007

BMT, İnsan Haqları üzrə Ali Komissarlıq, Cenevrə




در اول خرداد، خون غیرت، درعروق جوانان وطن،غلیان خواهد کرد
یا ستارخان، باش گوتور مزاریندان!


Vurulup tertemiz alnından uzanmış yatıyor,
وورولوپ ترتمیز آلنیندان اوزانمیش یاتیور،
Bir hilal uğruna Yarab ne güneşler batıyor!
بیر هیلال اوغروندا یارب نه گونشلر باتیور!
دوامی...

بازداشت گاه و شکنجه گاه زیر زمینی نیروهای اطلاعاتی در برابر دانشگاه تبریز


اطلاعات ارسالی فعالین حرکت ملی از تبریز، حکایت از آن دارد که در خیابان امام، در زیر محوطه فضای سبز روبروی مسجد دانشگاه تبریز، بازداشت گاه و شکنجه گاه مخوفی تحت نظر وزارت اطلاعات یا یکی از نهادهای امنیتی وابسته به آن قرار دارد.این شکنجه گاه به دلیل اینکه در روبروی دانشگاه تبریز، مهمترین مرکز اعتراضات سیاسی و اجتماعی ملت آذربایجان قرار دارد از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد.
آنهایی که در طی قیام میلیونی یکم خرداد سال 85، در تبریز شاهد حوادث خونین آن روز بودند شهادت می دهند که پیکر بسیاری از شهدا و مجروحان در زمانی کوتاه، توسط لباس شخصی ها، از روبروی درب اصلی دانشگاه تبریز برداشته شده و به سرعت از حوزه دید مردم خارج می شد.
ادامه خبر...


در آستانه سالگرد سلسله قیامهای ضد آپارتاید ملت آذربایجان فعالین حرکت ملی در مراغه احضار شدند
با نزدیک شده اول خرداد و پخش اعلامیه در شهر مراغه نیروهای اطلاعات با فراخواندن فعالین این شهر به اداره اطلاعات آنان را تهدید نمودند که در صورت مشاهده آنان در خیابان در این روز آنان را مورد ضرب و شتم قرار خواهند داد.
در این ارتباط داوود عظیم زاده- مجید پژوه فام- حامد یگانه پور- علیرضا حقی- مصطفی قلیزاده احضار و مامورین با مراجعه به مغازه پدر یاشار حکاک پور از وی خواستند تا یاشار ( که در خدمت سربازی است) این روزها بعنوان مرخصی به مراغه نیاید ... از وبلاگ http://www.maraghanews.blogfa.com/


پخش اعلامیه فراخوان اعتراضات اول خرداد
در دانشگاه آزاد مراغه
در آستانه اول خرداد روز بزرگداشت حماسه و شهدای اعتراضات آذربایجان، دیروز در دانشگاه آزاد مراغه اعلامیه هایی در این ارتباط پخش شد که در آن ضمن دعوت از مردم و دانشجویان در این اعتراضات در روز اول خرداد ماه همگام با تمامی شهرهای آذربایجان مکان اعتراضات۱- محوطه دانشگاه آزاد مراغه ساعت ۱ ظهر ۲- میدان اصلی شهر (خان حامامی) ساعت ۳۰/۵ بعد از ظهر مشخص گردیده بود. همچنین در گوشه کنار این شهر فعالین آذربایجان با دیوار نوشته هایی مردم را به شرکت در این اعتراضات دعوت می کنند.

گشت مینی بوس ارشاد بانوان نیروی انتظامی
در خیابانهای مراغه
از چند روز پیش مینی بوس پشت بانوان نیروی انتظامی که از شهری دیگر به امانت آورده شد است ضمن نصب پارچه ای با عنوان"گشت ارشاد بانوان"، در خیابانهای این شهر اقدام به قدرت نمایی نمود.ه است
اما صحنه ای که موجب جلب توجه همگان به این مینی بوس شده بود اینکه؛ زنان پلیس در مینی بوس ارشاد بانوان، چند پسر بچه کم سن و سال را دستگیر کرده بودند تا آنان را ارشاد نمایند!


بازداشت محمد حسين پورقربانی در اورميه
اورمونيوز-۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶:صبح یکشنبه ساعت ۱۰ صبح ۲۳ اردیبهشت محمد حسين پورقربانی صاحب توليدی لباس آذربايجان در خيابان بعثت اورميه توسط نيروهای اطلاعات و عمليات نيروی انتظامی بازداشت شد، از محل كار اين فعال حركت ملی مقدار زيادی فراخوان های تجمع اول خرداد در اورميه كشف شده است. اين فعال اورميه ای اول مهر سال گذشته نيز به هنگام پخش اعلاميه های حركت ملي در جریان اعتراضات اول مهر(اعتراض به عدم تدریس زبان ترکی در مدارس) بازداشت و بعد از ۲۰ روز حبس به قيد وثيقه آزاد و در محاكم قضايی به شش ماه حبس تعليقی محكو م شده بود. لازم به توضيح است كه يكی از كارگران خانم اين کارگاه توليدی لباس نيز به جرم پخش اعلاميه بازداشت شده است. اين دو فرد بازداشت شده هم اكنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات و امنيت نيروی انتظامی واقع در خيابان همافر به سر مي برند .خانواده اين دو فرد از سرنوشت آنها ابراز نگرانی می كنند.
تدابير شديد امنيتي در آستانه سالگرد قيام خرداد ماه و تشديد فشارها در اورميه
اورمونيوز(۲ اردیبهشت۱۳۸۶): همزمان با پخش گسترده فراخوان های تجمع اول خرداد در اورميه خبرهای مختلفی از تشديد فشارهای امنيتی منتشر مي شود. بنا به گزارشهای دريافتی اورمونيوز از منابع موثق، جلسه توجيهی مسئولان سیاسی، امنيتی، انتظامی و قضايی استان آذربايجان غربی عصر روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در محل ساختمان استانداری آذربايجان غربی برگزار شده است. در اين جلسه توجيهی گزارشهايی از پخش سی دی و اعلاميه و برنامه های جريانات ملی گرای آذربايجان برای اولين سالگرد اعترضات خرداد ماه خواند شده است. نماينده اداره اطلاعات در اين جلسه از چگونگی برخوردهای گذشته با فعالين حركت ملی سخن گفته و در اين جلسه تاكيد شده است كه نيروی انتظامی و ادره اطلاعات بايد به صورت مؤثر وارد عمل شوند و كسانی را كه احتمال می رود در رهبری حركت باشند بازداشت كنند. در اين جلسه دستوراتی نيز به اداره مخابرات در زمينه قطع تلفنهای همراه و كنترل كافی نت ها صادر شده است. لازم به توضيح است كه همزمان با نزديكی اولين سالگرد اعتراضات خرداد ماه، نيروی انتظامی دومين مرحله مانور قدرت بنام تأمين امنيت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش را در يك خرداد ماه آغاز خواهد كرد.

Inga kommentarer: